WK Brazilië 2014 Audiobranding Coca Cola

Nog maar 1 dag en dan is het zover. Het WK in Brazilië begint!
Uiteraard wordt daar volop gebruik van gemaakt door de commercie. De juichpakken, tooien en oranje-items vliegen ons om de oren.

Coca-Cola maakt er als FIFA-sponsor dankbaar gebruik van. Coca-Cola maakt namelijk heel slim gebruik van audio branding. Voordat we naar dit WK gaan, kijken we eerst naar audiobranding campagnes.

Iedereen kent het onderstaande audiologo.

Dit logo wordt keer op keer gebruikt in de muzikale begeleiding van commercials en in complete songs die voor campagnes worden geschreven.

Bijvoorbeeld de Open Happines - Campagne uit 2009

Of de Happiness Experience.

Weer terug naar het WK! In 2010 heeft Coca Cola dit al eens eerder gedaan met het liedje Wavin’ Flag. Je hoort het audiologo ook hier weer in terug.

Voor het WK 2014 is Todo Mundo geschreven (in het Portugees):

The World Is Ours (In het Engels)

Door het bekende audiologo in een lied met onbekende delen te stoppen, wordt het hele lied herkenbaar. Hierdoor wordt de kans groter dat je het nummer leuk vindt en dit leidt meestal tot meer verkoop (van Coca Cola).

Coca cola maakt slim en consequent gebruik van muziek en audiobranding, waardoor hun identiteit groeit. Een reden waarom Coca-Cola zoveel investeert in muziek is dat muziek grensoverschrijdend is. Voor een internationaal merk zoals Coca Cola is dit erg belangrijk. Als consument ben je in staat om een Coca Cola commercial te herkennen. Zelfs als je de taal niet begrijpt. Dat is de kracht van audiobranding en een goed gecomponeerd muziekstuk!

 

 

Neem contact op met Nick Smeenk

Wil je weten wat ik voor je kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op!